Pozycjonowanie stron firmy, a witryna internetowa

2020-07-15

Nawigacyjność witryny internetowej jest ważna, gdyż pomaga odwiedzającym w szybkim odnalezieniu pożądanych treści, ale to nie wszystko - może też pomagać wyszukiwarkom w ustalaniu, które treści są interesujące.


Pozycjonowanie stron firmy, a organizacja treści

W ogólności wszystkie witryny mają swoją home page, czyli wejściową stronę główną, z której wchodzi się do witryny przez wpisanie URL-a. Nie jest powiedziane, że użytkownicy zawsze 'wchodzą na naszą witrynę z tej właśnie strony, gdyż każda strona prawidłowo zindeksowana może być źródłem nowych wizyt. Warto jest o tym pamiętać stawiając na pozycjonowanie stron firmy http://mateuszkozlowski.pl/.


Hierarchiczna organizacja treści i stron zapewnia zwykle taką strukturę nawigacji, która jest łatwa do intuicyjnego wyczucia przez użytkownika. Struktura ta musi być logiczna i dzielić ewentualne makroobszary witryny na mniejsze jednostki.


Węzły podrzędne mogą być z kolei połączone ze sobą dla poprawy nawigacyjności witryny. Tematy mogą być pogrupowane w jednorodny sposób według rozmaitych kryteriów w celu stworzenia różnych sposobów uzyskania dostępu do tych samych części treści. Według tego schematu, połączenia prowadzące ze strony głównej, zwane połączeniami pierwszego rzędu, powinny prowadzić użytkownika do drugorzędnych stref witryny, podzielonych na podstawie logicznego schematu treści.


Połączenia wychodzące ze stref drugorzędnych, czyli połączenia drugiego rzędu, prowadzą do stron wewnętrznych zajmujących się tym samym tematem i tak dalej. Wszystkie te strony powinny zawierać link do stron wyższego poziomu i ewentualnie do strony głównej. W przypadku dużych złożonych witryn, zawierających tysiące stron, struktura tego typu może czynić trudnym odszukanie niektórych informacji - z tego względu powinna być ona wyposażona w odpowiednią mapę witryny oraz w zaawansowane pole wyszukiwania.

Obejrzyj nasze video

@ Copyright 2018